ΠΩΣ ΝΑ ΑΛΛΑΞΩ ΦΕΡΜΟΥΑΡ ΣΕ ΕΝΑ ΜΠΟΥΦΑΝ
Ας δούμε λοιπόν πως να αλλαξω φερμουαρ σε ενα μπουφαν ή σε κάποια ζακέτα
Μπορεί να έχουν χαλάσει τα δοντάκια του φερμουάρ ή απλά
να έχουν υποστεί κάποια βλάβη και το μπουφάν μας να είναι καινούριο.
ΕΠΙΛΟΓΗ ΦΕΡΜΟΥΑΡ
Πριν ξεκινήσουμε, επιλέγουμε ένα φερμουάρ που να είναι αρκετά μακρύ τόσο όσο το μήκος του μπουφαν.
Προσπαθούμε να έχει το ίδιο μήκος με το υπάρχον φερμουαρ.
Εάν αυτό δεν είναι δυνατό, παίρνουμε ένα που να είναι μεγαλύτερο.
Μπορούμε πάντα να κοντύνουμε το φερμουαρ, αν χρειαστεί
Το φερμουάρ στα αριστερά είναι ένα βαρέως τύπου ασημί μεταλλικό φερμουάρ.
Το δεξί είναι κατασκευασμένο από ανθεκτικό πλαστικό.
Εδώ θα χρησιμοποιήσουμε το μεταλλικό φερμουάρ.
Πριν αγοράσουμε το φερμουάρ
το κλείνουμε πάνω-κάτω αρκετές φορές για να βεβαιωθούμε
ότι δεν κολλάει και ότι λειτουργεί πραγματικά.
Δεν θέλουμε να το ράψουμε και να ανακαλύψουμε ότι ήταν ελαττωματικό!
Εάν το φερμουάρ είναι τσαλακωμένο, μπορούμε να το σιδερώσουμε,
με προσοχή ώστε να μην χτυπήσουμε τα δόντια του με το καυτό σίδερο.
Με το ξηλωτήρι αφαιρούμε τα γαζιά που συγκρατούν το χαλασμένο φερμουάρ.
Τραβάμε έξω όλα τα γαζιά και στις δύο πλευρές του μπουφαν.
Όπως μπορείτε να δείτε, σε αυτό το μπουφαν, υπάρχει μια άλλη σειρά γαζιών
ακριβώς δίπλα στο φερμουαρ. Πρέπει να βγει και αυτό
ΠΩΣ ΝΑ ΑΛΛΑΞΩ ΦΕΡΜΟΥΑΡ ΣΕ ΕΝΑ ΜΠΟΥΦΑΝ
Δείτε πώς φαίνεται το μπουφαν καθώς αφαιρούμε το φερμουάρ.
Εδώ είναι μια άλλη ματιά…
Πριν βγάλω το φερμουάρ από την πάνω άκρη του μπουφαν, προσέχω κάθε λεπτομέρεια ,
ώστε να ξαναβάλω το νέο φερμουάρ με τον ίδιο τρόπο, αν είναι δυνατόν.
Οδηγίες τοποθέτησης
Το φερμουάρ στο επάνω μέρος είναι συνήθως διπλωμένο στην πίσω πλευρά στο εσωτερικό του μπουφαν,
ώστε να μην φαίνεται από έξω. Αν λοιπόν το νέο μας φερμουάρ είναι πολύ μακρύ, το διπλώνουμε προς τα πίσω
και το βάζουμε μέσα στο επάνω μέρος του μπουφαν
πριν το ράψουμε. (Δεν κόβουμε το κάτω μέρος του φερμουαρ)
Καθώς ξηλώνουμε το φερμουαρ προσπαθούμε να κρατήσουμε στη μνήμη μας
τις λεπτομέρειες ως προς την τοποθέτησή του
Μόλις βγάλουμε ολόκληρο το φερμουαρ, καθαρίζουμε μικρές κλωστές που έμειναν από το ξήλωμα.
Ένα ρολό με αυτοκόλλητο είναι πολύ χρήσιμο
Τοποθετούμε το καινούριο φερμουαρ αφού σιγουρευτούμε ότι η σωστή πλευρά του φερμουαρ βρίσκεται
στην αντίστοιχη σωστή πλευρά του μπουφάν και το καρφιτσώνουμε κάθε δύο εκατοστά
Φροντίζουμε να καρφιτσώνουμε το φερμουαρ έτσι ώστε όταν κυλάει το φερμουάρ
να μην πιαστεί στην άκρη του υφάσματος όταν το κλείνουμε.
Βεβαιωνόμαστε ότι η φόδρα του είναι ευθυγραμμισμένη σωστά πριν καρφιτσώσουμε
Δεν πρέπει να ζαρώνει στην πίσω πλευρά.
Εάν υπάρχουν σούστες κλεισίματος
Τοποθετούμε μια καρφίτσα ακριβώς δίπλα στη σούστα (βλ. φωτογραφία παρακάτω).
Δεν χρειάζεται να είναι τέλεια τοποθετημένη,
Θέλουμε απλώς ένα σημάδι
Στη συνέχεια, με ένα ψαλίδι,κόβουμε ένα μικρό ημικύκλιο στο ύφασμα του φερμουαρ ως εξής
Αυτό το ημικύκλιο θα χωρέσει γύρω από τη σούστα.
Τώρα, αφαιρούμε αυτή την καρφίτσα , γιατί δεν την χρειαζόμαστε πια.
Τοποθετούμε το φερμουάρ και συνεχίζουμε να καρφιτσώνουμε.
Τοποθέτηση φερμουαρ
Το φερμουάρ μας δεν θα τραβάει εκεί γιατί κάναμε αυτή την εγκοπή και τα γαζιά θα το κρατήσουν στη θέση τους.
Μόλις καρφιτσωθεί ολόκληρο το φερμουάρ, τοποθετούμε το ποδαράκι για φερμουαρ στη ραπτομηχανή μας.
Χρησιμοποιούμε επίσης μια βελόνα για τζιν επειδή είναι περισσότερο ανθεκτική .
Ταιριάζουν καλύτερα για ένα μπουφάν, απ ότι οι βελόνες για όλες τις χρήσεις.
Ράβουμε στη γραμμή ραφής όπου ήταν το αρχικό φερμουάρ, προσέχοντας να μην περάσει πάνω από τις καρφίτσες μας.
Χρησιμοποιούμε τα σημάδια από τα παλιά γαζιά ως οδηγό και μένουμε στην ευθεία τους
Όταν φτάσουμε στο κάτω μέρος , θα παρατηρήσουμε ότι το φερμουαρ έχει μια παχιά, άκαμπτη περιοχή μήκους περίπου δύο εκατοστών.
Ράβουμε πιο αργά και προσεκτικά σε αυτό το σημείο.
Πως να ράψουμε
Επειδή υπάρχει ένα παχύ στρώμα υφασμάτων για να ραφτεί θα χρειαστεί
να κινηθεί η ραπτομηχανή με το χέρι , σιγά -σιγά ώστε να μην σπάσει η βελόνα.
Για να κινήσουμε με το χέρι τη βελόνα μας, χρησιμοποιούμε τον τροχό
(κρατάμε το πόδι μακριά από το πεντάλ της ραπτομηχανής)
και τον γυρίζουμε προς το μέρος μας αρκετές φορές καθώς η βελόνα μας να «περπατάει» πάνω από την παχιά περιοχή.
Στη συνέχεια συνεχίζουμε να ράβουμε ως συνήθως.
Παρατηρούμε ότι το αρχικό φερμουαρ τελείωνε λίγα εκατοστά πάνω από το κάτω άκρο του μπουφάν.
Το νέο φερμουάρ είναι πιο μακρύ και ταίριαζει τέλεια στο κάτω μέρος του μπουφαν.
Υπήρχε στην αρχή ένα δεύτερο γαζί που ήταν δίπλα στο φερμουαρ? Δεν χρειάζεται να ανησυχούμε για αυτό.
Αυτή η μία σειρά που κάνουμε θα κρατήσει το φερμουάρ στη θέση του.
Εδώ είναι το τελειωμένο φερμουάρ
Χρήσιμο το μέιλ για την αλλαγή του φερμουάρ στο μπουφάν. Όλα φαίνονται πιο απλά με τις αντίστοιχες εικόνες και σαφείς οδηγίες.